Er kwam vandaag dan toch eindelijk duidelijkheid over de mogelijke fusie tussen Soudal Quick-Step en Jumbo-Visma. Een fusie die er dus uiteindelijk niet zal komen (LEES HIER MEER). De reden(en) daarvoor zullen later wel duidelijk worden. Intussen vond er echter nóg een aardverschuiving plaats.
Want zo weet het Nederlandse Algemeen Dagblad te melden dat ook Amazon niet zal instappen als hoofsponsor bij Jumbo-Visma. De supermarktketen Jumbo stapt er sowieso uit op het einde van 2024, en misschien nog wel een jaartje vroeger. Amazon zou dan die plaats innemen en garant staan voor zo'n 15 miljoen euro per jaar. Ook van dat plan lijkt nu dus niets meer in huis te komen.
Nu dus ook Soudal zich klaarblijkelijk bij de ploeg van Patrick Lefevere zou blijven toch een klein drama voor de Nederlandse ploeg. Echter zouden ze in tussentijd al een nieuwe oplossing hebben gevonden. Zo zou het Nederlandse bedrijf PON instappen als naamsponsor.
CERVÉLO
Dat heeft Jumbo-Visma dan voornamelijk te danken aan zijn samenwerking met Cervélo, de fietsenfabrikant van de ploeg. PON is immers het overkoepelende bedrijf achter Cervélo. Ook leveren ze de wagens voor Jumbo-Visma. Daarnaast zijn ze ook onder meer importeur van verschillende automerken.
AD is reporting that Amazon drops out too? PON, parent company of Cervélo and multiple other companies, would step in to fill the Jumbo gap.
— Benji Naesen (@BenjiNaesen) October 6, 2023
This is an ever-evolving situation... 😬https://t.co/2m7IcipPRX