Het fusieverhaal tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step houdt de wielerwereld al een tijdje stevig in z'n greep. De naamsponsor van de Belgische ploeg heeft alvast laten weten dat het geen intentie heeft om zich zomaar uit het veld te laten slaan.
Jumbo-Visma heeft contact met de Amerikaanse gigant Amazon omtrent een sponsorcontract vanaf 2024. 'Visma-Amazon' zou de nieuwe wielerformatie heten, maar hoe zit het dan met Soudal in heel het verhaal? Patrick Lefevere beschreef de komst van Amazon al als een 'gamechanger'.
ONZE KRACHT
Maar Soudal blijft wel nauw betrokken met de gesprekken die tussen beide partijen gevoerd worden. Het Laatste Nieuws weet te vertellen dat er nog een concrete beslissingen zijn genomen. Sponsorship en Corporate Communications Manager van Soudal Marko Heijl reageerde alvast op de hele heisa.
"Naamsponsoring is onze kracht, dat zorgt voor ‘return on investment. Onze marketingstrategie is daarop gericht en tot nader order is er geen enkele reden om van die strategie af te wijken. Wij hebben ons destijds contractueel verbonden als enthousiaste naamsponsor en het is onze ambitie om dat ook te blijven.”