Jumbo-Visma kondigde op haar website een nieuwe co-sponsor aan. De Nederlandse formatie van Richard Plugge gaat tot en met 1 januari 2025 een partnerschap aan met de Nederlandse kansspelaanbieder BetCity.
Plugge is zich naar eigen zeggen bewust van de maatschappelijke discussie over online kansspelen, maar verdedigt de sponsordeal. "We realiseren ons dat er kritisch gekeken kan worden naar de samenwerking met deze nieuwe partner, maar we hebben ons goed geïnformeerd en laten adviseren. BetCity kreeg als een van de eersten in Nederland een vergunning van de overheid en is in alle gesprekken die we hebben gehad zeer open en transparant geweest over haar werkwijze en normen en waarden."
De geel-zwarte brigade van Richard Plugge is niet de enige die in 2023 met een gokbedrijf op hun truitje zullen pronken. Ook Soudal-Quick Step en Intermarché Wanty-Gobert laten zich sponsoren door aanbieders van kansspelen en sportweddenschappen. De maatschappelijke discussie woedt al een tijdje en op termijn willen overheden sportsponsoring door gokbedrijven verbieden.