Visma-Lease a Bike zal in de Tour de France te zien zijn in een ander tenue. De Nederlandse succesformatie geeft namelijk 124 sponsorplekken vrij op de shirts van hun renners en rensters.
Zo krijgen bedrijven de kans om hun logo te laten printen op de sokken en handschoenen van de rensters. Visma-Lease a Bike noemt de actie zal een unicum voor de sport, want nog nooit in de geschiedenis van het wielrennen werden er op deze manier sponsorplekken weggegeven.
De actie moet 'de ogen van miljoenen kijkers laten richten op bedrijven die net als Lease a Bike én de wielerploeg zo veel mogelijk mensen willen inspireren om op de fiets te stappen’.
Wissels
Op de website van de 'Killer Bees' staat te lezen dat geïnteresseerde bedrijven zich kunnen aanmelden via een speciale website. Via een loting kunnen ze dan een plaats voor hun logo winnen op de handschoenen en kousen van bijvoorbeeld Marianne Vos of Jonas Vingegaard. Op rustdagen worden de logo's veranderd.
Bedrijven uit Nederland, Duitsland, Oostenrijk, België, de Verenigde Staten en Zweden mogen zich inschrijven voor de actie. Dat zijn namelijk de zes landen waar Lease a Bike zelf actief is.