Nog maar zelf een fikse opdoffer moeten incasseren, maar intussen sprong Remco Evenepoel alweer in de bres voor zijn medemensen. Dat deed hij middels een actie voor De Warmste Week.
Iconische shirts
De welbekende show net voor de kerstperiode van Studio Brussel ligt weer achter ons, dit jaar werkten zij rond het thema eenzaamheid. Ook voor Evenepoel niet onbekend zei hij in de studio van de radiozender een kleine twee weken gelden, met vele uren alleen op de fiets. Mentaal welzijn is dan ook super belangrijk.
"Het thema van dit jaar spreekt me enorm aan. Dat is iets waar wij als wielrenners toch ook vaak mee te maken krijgen. Ik persoonlijk ook. We zitten en trainen toch vaak alleen als renner. Wanneer je een slechte dag hebt op de fiets, is het vaak moeilijk om daar open over te communiceren, omdat je anderen niet wil belasten met je problemen of zorgen", zo klonk het.
En de tweevoudige olympische kampioen kwam ook zelf met een actie op de proppen. Hij verlootte immers enkele iconische truitjes. Eentje van Soudal Quick-Step, maar ook een truitje van wereldkampioen, Belgisch kampioen, een witte trui uit de Tour én zijn truitje van op de Olympische Spelen.
Monsterbedrag
Verzamelobjecten om ‘u’ tegen te zeggen, wat uiteraard ook bleek. Maar liefst 13.167 euro wist Evenepoel in te zamelen met zijn iconische shirts. Een mooie bijdrage aan alweer een bijzonder succesvolle editie van De Warmste Week. Maar daar stopte het niet voor de tweevoudige olympische kampioen.
Samen met zijn R.EV Brussels Cycling Acadamy lapte Evenepoel er immers nog eens 10.000 euro bovenop, los uit de eigen zak dus. Dat maakt een totaal van 23.167 euro. Een bijzonder knappe actie van Evenepoel, die zoals gezegd nog maar net zelf alweer een nieuwe klap kreeg te incasseren.