En dan meer bepaald kritiek op het esthetische vlak. Meer bepaald de talloze sponsors op het shirt zorgen voor twijfels. Soudal, Quick.Step, Latexco, Ekopak, Napoleon Games, Safety Jogger en Janom staan er allemaal op te prijken op de zeer kleine oppervlakte.
Bij Het Laatste Nieuws sparen ze hun kritiek alvast niet. “Een gemiddelde kerstboom is mooier opgetuigd dan het nieuwe WK-truitje van de jonge Remco Evenepoel. Minder had ook gemogen. Of niet soms?”, vragen ze zich daar immers af.
WEINIG VOORDEEL?
Marketingdeskundige Philiep Caryn heeft alvast slecht nieuws voor al deze sponsors. “Hoe meer namen op een trui, hoe minder de visibiliteit. Of de consument zich vijf namen of meer herinnert, is zeer de vraag”, stelt die namelijk. Maar is er tegelijkertijd ook een groot voordeel.
“Natuurlijk steekt een kampioenentrui er altijd bovenuit. Of dat nu de regenboogtrui van de wereldkampioen is, dan wel een trui van nationaal kampioen. De visibiliteit van zo’n trui is twee- tot driemaal groter dan een gewone merkentrui.”
New season, new jersey. 🌈🔥
— Remco Evenepoel (@EvenepoelRemco) December 11, 2022
Can't wait to start racing in my new Soudal Quick-Step rainbow jersey made by @CastelliCycling!🐺 #TheWolfpack
📸 @BeelWout pic.twitter.com/3lOE3pUhso