SD Worx krijgt er een nieuwe naamsponsor bij. De Nederlandse formatie zal vanaf heden door het leven gaan als Team SD Worx-Protime. Dat maakte het vrouwenteam woensdag zelf bekend.
"Door de komst van Protime, een dochterbedrijf van SD Worx, als tweede titelsponsor kan de wielerploeg de komende jaren de financieel noodzakelijke stappen zetten om aan de top te blijven mee doen", staat er te lezen in een persbericht van de wielerformatie.
Protime
Protime is een bedrijf dat zich specialiseert in tijdregistratie, personeelsplanning en toegangscontrole. Het bedrijf verbindt zich tot en met 2026 met de wielerformatie. "We zijn heel blij dat Protime in de ploeg is gestapt”, aldus teammanager Erwin Janssen. “Het vrouwenwielrennen is de afgelopen jaren enorm in ontwikkeling en de verwachting is dat de sport de komende jaren verder blijft doorgroeien."
"Daardoor groeien de budgetten ook verder door. Met SD Worx en Protime, maar zeker ook Specialized, hebben we partners die de komende jaren mee willen groeien zodat we ons in de top van het vrouwenwielrennen kunnen handhaven.”
Impact
“We zijn vorig jaar vlak voor de Tour de France Femmes reeds ingestapt als shirtsponsor en hebben daarvan de positieve impact gezien. Die smaakte naar meer en daarom wilden we vol door gaan op het ingeslagen pad”, pikt Gille Sebrechts, CEO van ProTime, in.
"Als Protime hebben we de ambitie om Europees leider te worden in onze nichemarkt. We komen diezelfde drive en visie tegen bij de ploeg. Een duidelijke focus om Europees en zelfs wereldleider te zijn, maar ook een duidelijke focus op het vrouwenwielrennen.”