Zeg vanaf 30 juni niet meer Trek-Segafredo, maar Lidl-Trek. De wielerformatie van onder andere Thibau Nys en Jasper Stuyven heeft de handen in mekaar geslagen met de Duitse supermarktenketen, de Amerikaanse fietsenbouwer zet een stapje terug. Vanaf de start van de Tour de France zal de nieuwe naam in gebruik genomen worden.
Het is niet de eerste keer dat Lidl opduikt in het wielrennen. In het verleden was de supermarktketen al actief als sponsor van Quick Step. De Duitse franchise is ook partner van Flanders Classics dat onder andere de Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en de Omloop Het Nieuwsblad organiseert. Lidl zal zowel de vrouwen als de mannenformatie van Trek sponseren.
Trek-Segafredo kan dit seizoen dienst doen op grote namen als voormalig wereldkampioen Mads Pedersen, Jasper Stuyven, Bauke Mollema en nieuw, opkomend talent Thibau Nys. Zij zullen voor het eerst in hun nieuwe truitjes te zien zijn tijdens de Grand Départ in Bilbao. De vrouwen, die een dag eerder beginnen aan hun Giro d'Italia, rekenen dan weer op toppers als Elisa Longo Borghini, Elisa Balsamo en Lizzie Deignan.