Wout van Aert is en blijft immens populair bij de (Belgische) wielerfans. Dat hebben we met z’n allen de voorbije weken nog eens goed kunnen aanschouwen. En ook nu blijkt opnieuw dat zijn populariteit geen grenzen kent.
Unieke beleving
Hoewel het in dit verhaal niet enkel over zijn persoon gaat, maar toch. We durven te vermoeden dat de factor Van Aert hier toch een groot verhaal in speelt. Dan hebben we het over de exclusieve VIP-pakketten die Visma-Lease a Bike te koop aanbood tijdens de grootste koersen van het jaar. Van De Omloop over De Ronde van Vlaanderen tot De Tour de France.
In De Omloop betaal je een kleine 750 euro, maar tijdens De Ronde of De Tour gaat dit al over 2500 euro! “Het is de bedoeling dat onze vipgasten gedurende een dag min of meer deel uitmaken van de ploeg. Ze slapen in hetzelfde hotel als de renners. ’s Ochtends legt een ploegleider de strategie van de dag uit.
“Daarna mogen ze naar de rennersbus voor een foto en een korte babbel. Na de start nemen ze plaats in een zwart-gele TVL-minivan en zitten ze de hele dag in het hart van de koers. Ze mogen op bevoorradingspunten zelfs een bidon aanreiken”, Aldus legt woordvoerder Sander Kleikers bij HLN.
VIP-pakketten vliegen de deur uit
En ondanks het feit dat we hier over bijzonder stevige prijzen spreken was alles in een wip uitverkocht. “Zes weken geleden hebben we ze online gezet en een week of twee geleden is het laatste de deur uitgegaan”, aldus Alex de Waard. “Het gaat om mensen uit Amerika, Italië, Nederland... Echt van overal, en dat was ook een beetje de bedoeling.”
Een beginsel van een nog groter project van Visma-Lease a Bike. Althans dat is toch de bedoeling, maakt De Waard duidelijk. “We hopen in de toekomst zelfs nog breder te gaan met ons aanbod”, willen ze duidelijk de fans dichter bij de ploeg brengen en hen ongeloofelijke ervaringen bieden.
“Volgend jaar zullen onze vips een dag voor de wedstrijd bijvoorbeeld de Ronde voor wielertoeristen kunnen rijden op een racefiets van TVL. Sportief aangelegde fans zullen in 2026 ook mee kunnen op trainingskamp. We willen wielerliefhebbers zoveel mogelijk unieke ervaringen aanbieden in het hart van de koers.”