Demi Vollering heeft aan de vooravond van de Vuelta Femenina een straffe sponsordeal aangekondigd.
De 27-jarige Nederlandse van SD Worx-Protime gaat namelijk in zee met Nike, de grootste leverancier van sportartikelen ter wereld. Het is uitzonderlijk dat Nike zich met de wielersport moeit. Naast Vollering sponsoren ze enkel Mark Cavendish (de Brit koerst met schoenen van Nike).
In het verleden sloot Lance Armstrong een deal met het Amerikaans concern, maar aan die samenerking kwam abrupt een einde aan toen Armstrong bekende dat hij zijn hele carrière doping had gebruikt.
"Ik ben trots en dankbaar om een partnerschap aan te gaan met Nike", schrijft de Tourwinnares op Instagram. "Met hun steun zal ik mijn dromen en doelen voor de komende jaren najagen. Bovendien ben ik me bewust van mijn rol binnen het vrouwenwielrennen en de vrouwensport in het algemeen en de kansen die dat biedt."
"Samen met Nike kan ik gemeenschappelijke doelen bereiken en mijn boodschap effectief verspreiden. We willen veel mensen inspireren om in beweging te komen en samen zullen we dromen waarmaken."
Andere sponsordeals
Andere bekende sponsordeals in het wielrennen zijn die tussen Redbull en Wout van Aert. Ook Tom Pidcock wordt rijdt met een helm in de kleuren van het befaamde energiedrankje rond. Mathieu van der Poel is het uithangbord van Canyon, Lamborghini, Zwift en 4gold.