Bij Jumbo-Visma moeten ze dringend op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor voor 2024. De supermarktketen houdt het voor bekeken als sponsor van de wielerformatie, al maakt CEO Richard Plugge zich geen zorgen. Ondertussen heeft Trek zich dan weer gelinkt aan een gigantische, internationale speler: Lidl.
En toch mag je Jumbo en Lidl helemaal niet met mekaar vergelijken. De Nederlandse keten besliste enkele weken geleden om de sponsoring van Jumbo-Visma, Max Verstappen en de Grand Prix van Nederland stop te zetten en te herbronnen. Visma, de Noorse co-sponsor, is bereid om het hele bedrag te sponsoren komend seizoen. Het zou gaan om 25 tot 30 miljoen euro.
“Als Visma zijn huiswerk doet, is alles voorhanden om een goed resultaat te halen met wielersponsoring”, vertelt Philiep Caryn, specialist in sportmarketing, aan de Het Laatste Nieuws. “Ze hebben de renners en ze hebben de resultaten. Een wielersponsor haalt twee derden van zijn publicitaire return uit de Tour. Daarin is Jumbo-Visma de voorbije twee, drie jaar erg bepalend geweest.”