Parijs-Roubaix komt met rasse schreden dichterbij. De Helleklassieker is één van de zwaarste koersen van het seizoen en daar hoort natuurlijk ook het juiste materiaal bij. Niki Terpstra geeft alvast zijn mening over de nieuwste snufjes in het peloton.
Traditiegetrouw pakken heel wat ploegen uit met nieuwe technologische gadgets om hun renners ietwat meer comfort te geven op de kasseien van het Franse Monument. Terpstra, die de Helleklassieker won in 2014, lijkt alvast geen grote voorstander van vernieuwing. Het liefst reed hij Parijs-Roubaix met een 'normale fiets'. "In mijn enige Parijs-Roubaix met tubeless banden reed ik vier keer lek", klink het in zijn column voor Het Nieuwsblad.
Jumbo-Visma pakte met Dwars door Vlaanderen uit met een nieuw pompsysteem waarbij banden de renner zijn banden kan laten leeglopen en terug kan oppompen. Het was de Italiaan Affini die het nieuwe snufje toen testte. Tijdens Parijs-Roubaix, met zijn 55 kilometer kasseistroken, zou dat nieuwe systeem heel wat extra comfort kunnen bieden aan de renners.
WAARSCHUWING
En toch heeft Terpstra een duidelijk advies, noem het maar een waarschuwing, voor de Nederlandse succesformatie en hun speerpunt Wout van Aert. "Alleen moet je echt wel zeker zijn dat het werkt voor je er een kopman mee laat starten. Ik zou het risico niet nemen", klinkt het ietwat argwanend. Zondag weten we of Van Aert zal rekenen op de nieuwe technologie of niet.