Sinds een dikke week is Vive le Vélo weer te zien bij de VRT, maar niet iedereen is even tevreden met het koersprogramma over de Tour de France.
Dat is wel te merken aan de reacties die presentator Karl Vannieuwkerke op zich af gevuurd krijgt via de Social Media-kanalen. Een account met de naam @Bollegijz, ongetwijfeld zou dit in de Efteling niet misstaan, ging op X/Twitter gisteren na de vroege uitzending vanwege de EK-finale los over het TV-programma.
Vive le velo is al een tijdje over zijn hoogtepunt. Het item met de push-ups is een pijnlijke illustratie van de bloedarmoede. Volgend jaar iets nieuws met frisse gasten en een andere presentator, jongens.
— Bollegijz (@bollegijz) July 14, 2024
Over zijn hoogtepunt
Volgens deze persoon is 'Vive le Vélo al een tijdje over zijn hoogtepunt.' "Het item met de push-ups is een pijnlijke illustratie van de bloedarmoede. Volgend jaar iets nieuws met frisse gasten en een andere presentator, jongens."
Dat is echter meteen ook waar de schoen wringt, merkt een andere oplettende Twitter-gebruiker op. "Kan niet. Vive le Velo is een geregistreerde merknaam in handen van de presentator. Maar inderdaad uitgemolken", weet Kathleen te melden.
Het verhaal rond Vannieuwkerke werd vorige zomer al eens breed uitgemeten in onze media. "Vooral een andere kledingsponsor!" schreeuwt @leysfi. "Maar ja, tegen volgend jaar zit de Karl aan zijn zoveelste nieuwe lief, dat er dan wel een ander product aan promotie toe gaat zijn."
En - vooral! - een andere kledingsponsor! Maar ja, tegen volgend jaar zit de Karl aan zijn zoveelste nieuwe lief, dat er dan wel een ander product aan promotie toe gaat zijn…
— Leysfi (@leysfi) July 14, 2024
Een account onder de naam Joris Ermens is het eens met de strekking van al wat hierboven gemeld is. "Het was inderdaad meelijwekkend", blikt hij terug op de zondagavond-uitzending. Vanavond beter dan maar?