Marc Coucke is tegenwoordig voetbalgoeroe (hij is eigenaar van RSC Anderlecht), maar in het verleden draaide hij ook een tijdje mee in het peloton.
Zo sponsorde hij tussen 2005 en 2011 de Lottoploeg. Van 2014 tot 2016 was hij met zijn bedrijf Omega Pharma en Etixx sponsor van de Quik-Step ploeg. Bij The Wolfpack was het niet altijd koek en ei. En al zeker niet als het over het ontwerp van de truitjes ging...
"Marc Coucke en Frans De Cock (grote baas van laminaatgigant Quick-Step) kwamen destijds bij Davitamon-Quick Step goed overeen, maar niet als het over het ontwerp van de trui ging", zegt Lefevere in zijn column in Het Nieuwsblad.
"Voor elke sponsor is het uitgangspunt natuurlijk: wij zo groot en zichtbaar mogelijk. Coucke zei letterlijk: ‘Vandaag gaan we voor één keer ruzie maken'. Dat was net niet met de meetlat."
Lettertype
“Ik herinner me nog wat ik letterlijk tegen Frans De Cock heb gezegd: ‘Frans, Quick Step is een lange naam. Zo’n groot lettertype is oké voor de brede rug van Tom Boonen, maar bij Paolo Bettini gaat de Q onder zijn linkeroksel zitten en de P onder zijn rechteroksel.’
"Uiteindelijk mocht het dan toch een beetje kleiner. Als ik nu in de Giro een renner van VF Group – Bardiani CSF – Faizanè zie rijden denk ik elke keer: hoeveel miserie moet het zijn om die trui te maken?”