De renners van Soudal Quick-Step, of beter 'T-Rex Quick-Step', zullen heel gemakkelijk te herkennen zijn in de Vuelta a Espana.
De 'T-Rex pack' rijdt immers met gloednieuwe truitjes waar een brullende Tyrannosaurus rex op afgebeeld staat. Ze doen dat om T-Rex, een 'uitzonderlijk sterke en betrouwbare' lijm van hoofdsponsor Soudal, te promoten.
"Onze sponsor Soudal wilde de Vuelta in een speciaal truitje rijden met een dinosaurus op de borst", zegt Patrick Lefevere in zijn column in Het Nieuwsblad. "T-Rex is één van de lijmen uit het Soudal-assortiment, populair in Portugal en Spanje. Ze marketen dus één product in het bijzonder."
Cipollini
De UCI doet er gelukkig niet moeilijk over. "Vroeger was dat nog een groot drama, remember Mario Cipollini die bij de Saeco-ploeg een tenue had waarop een geraamte was getekend. Elke dag dat hij dat droeg, kreeg hij daar van de federatie een boete voor. En dat ging niet om kleine bedragen."
"Eerst mocht je één keer per jaar de trui veranderen, om die dan voor de rest van het seizoen te houden. Nu is het geen probleem meer om in de Vuelta een dino op je borst te zetten terwijl we in Polen met de normale trui rijden."
Onderscheiden van Alpecin-Deceuninck
Er is nog een ander voordeel verbonden aan de nieuwe truitjes. "Met onze rode dino op de borst gaan we sowieso opvallen in de Vuelta. Want ons standaard blauw is ondertussen door de helft van het peloton overgenomen."
"Er waren al Alpecin-Deceuninck, FdJ en Israel – Premier Tech en nu heb ik in de Tour of Leuven ook nog een continentale trui gezien die extreem goed op die van ons leek. De helft van het peloton kleurt blauw en volgens mij is dat volgens de pantone-codering ook nog eens exact hetzelfde soort blauw.”