Donderdagavond kwam sportmarketeer Chris Woerts met het nieuws dat de Amerikaanse gigant Amazon de nieuwe sponsor wordt van wielerploeg Jumbo-Visma. Het bedrijf staat al langer in contact met de Nederlandse formatie nadat het een documentaire maakte over de werking van het team.
"Visma is nu tweede sponsor, maar wordt hoofdsponsor. Zij leggen nu tien miljoen in, dat wordt twintig miljoen. Amazon komt daar met vijftien miljoen bij, dus dan kom je op 35 miljoen uit", legt Woerts uit in Vandaag Inside. Een stevig budget voor een wielerploeg, al heeft het wel heel wat vedetten onder contract liggen.
SOUDAL QUICK-STEP
En wat nu met de fusie met Soudal Quick-Step? De twee partijen zitten al een tijdje rond de tafel en het is nog maar de vraag wat er met heel wat renners van de Belgische formatie zal gebeuren als de twee ploegen toch beslissen samen te werken.
"En dan zijn ze ook nog bezig met de gesprekken met Soudal Quick-Step, want als ze fuseren krijgen ze Remco Evenepoel erbij. Dan krijgen ze echt een wereldploeg. Ze hebben nu alle grote rondes gewonnen, maar dat willen ze nog een keer doen", ging Woerts verder.
De sportmarketeer is er alvast van overtuigd hoe de toekomst er zal uitzien voor Jumbo-Visma. "Het wordt Visma-Amazon, soweiso", klinkt het vol vertrouwen.