Movistar zal in de komende Tour de France niet te zien zijn in hun gekende blauwe shirts. De Spaanse formatie hult hun renners in een speciaal wit tenue voor de Ronde van Frankrijk en daar zit een bijzondere betekenis achter.
Het is niet ongebruikelijk dat teams uitpakken met nieuwe truitjes vlak voor de start van een grote ronde. Bahrain-Victorious en BORA-Hansgrohe maakten al bekend dat hun coureurs zullen deelnemen aan de Tour de France in andere tenues. Movistar volgt die trend en maakte vandaag bekend dat hun renners zullen aantreden in witte shirts. De outfit heet 'The Iceberg' en verwijst naar het smeltend ijs in Antarctica ten gevolge van de klimaat verandering.
De shirts werden gemaakt door sponsor Gobik en bestaan voor 60% uit gerecycleerd plastic. Na de Tour de France zullen de tenues worden gesigneerd en worden verkocht. De opbrengst daarvan gaat naar een programma dat de oceanen moest beschermen.🆕✨🌎 Con la colección Iceberg de GOBIK y @Telefonica, que vestiremos en @letour y @letourfemmes, estaremos apoyando programas de conservación de los oceános > https://t.co/TRaNOKT2vN#TDF2023 | #TDFF2023 pic.twitter.com/Hvk8h7aLu5
— Movistar Team (@Movistar_Team) June 19, 2023
👕Ⓜ️🤍 𝙒𝙚 𝙥𝙧𝙤𝙪𝙙𝙡𝙮 𝙥𝙧𝙚𝙨𝙚𝙣𝙩 𝙤𝙪𝙧 #TDF2023 𝙖𝙣𝙙 #TDFF2023 𝙠𝙞𝙩: Iceberg, by GOBIK > https://t.co/TRaNOKSuGf
— Movistar Team (@Movistar_Team) June 19, 2023
🙏♻️🧊 Nuevo diseño, materiales sostenibles y un fin solidario: subastados y vendidos a favor de programas de protección de los océanos.@Telefonica pic.twitter.com/rL7iixXilv