Alpecin-Deceuninck treedt in 2023 aan op het WorldTour-niveau en daar komt financieel natuurlijk heel wat bij kijken. De Belgische formatie heeft zijn budget voor volgend jaar aanzienlijk opgekrikt en heeft ook heel wat nieuwe sponsors aangetrokken.
Alpecin slaagt vanaf volgend seizoen de handen in mekaar met Brustor, een bedrijf dat zich specialiseert in het maken en plaatsen van zonwering. De nieuwe sponsor zal te zien zijn op de achterkant van de broek en is geen onbekende in de wielerwereld. Van 2004 tot 2008 werkte het bedrijf al samen met Lotto. “We hebben ervaren dat wielrennen een heel mooi medium is, waarmee we heel veel mensen kunnen bereiken. Dat is ook de reden dat we terug zijn gekomen in de sport. We hebben ervoor gekozen om het achterwerk te sponsoren, omdat we denken dat dat een goede plaats is", aldus CEO Lieven Brutsaert. Het partnerschap geldt enkel voor 2023, maar er zijn nu al duidelijke intenties om langer samen te werken.
Ploegmanager van Alpecin-Deceuninck Philip Roodhooft gaf op de presentatie wat meer uitleg over de samenwerking. Volgens de grote man achter de Belgische formatie delen beide partijen dezelfde normen en waarden. “We hebben een beetje hetzelfde DNA. Niet teveel lawaai, maar het toch doen. Het is voor ons ook de bevestiging dat we op een goed traject zitten, het is een geweldig compliment dat een gevestigde naam als Brustor – met een verleden in het wielrennen – zich aan ons wil verbinden. We hebben heel veel gemeen. We zijn internationaal georiënteerd, maar toch wel met een sterke lokale verankering. En we hebben beide een familiaals iets in het bedrijf. Je hebt nog steeds het gevoel dat je met mensen aan het bedrijven bent, niet alleen met een bedrijf.”